|
Organizujesz niecodzienną wyprawę? Zapraszamy do współpracy z GEOZETĄ!
Napisz do nas i opisz cel, założenia, trasę, skład osobowy itp.
Pisz na adres:
|
Motocyklem z Singapuru do Polski
Ponad 70 tysięcy kilometrów do przebycia przez drogi i bezdroża Azji, Afryki i Europy, 50 krajów do odwiedzenia, 15 miesięcy w drodze, 2 podróżników i 1 motor... Będzie dużo szutrówek, pustynnych piasków, górskich pasm, ciekawych miejsc, dzikiej przyrody i lokalnych dziwactw.
O WYPRAWIE
Zaczynamy w "Mieście Lwa" - Singapur. Przez Malezję, Tajlandię, laotańską dżunglę dotrzemy do Kambodży. Stamtąd wrócimy do Bangkoku, aby drogą morską przemieścić się do "Kraju Wschodzącego Słońca" - Japonii. Federalką w Rosji dojedziemy do Bajkału, i dalej przez tajgę, stepy Mongolii dotrzemy do Kazachstanu. Przez górzysty Kirgistan, słynny "Pamir Highway" w Tadżykistanie, Uzbekistan dojedziemy do Turkemistanu. Stamtąd będziemy się kierować w stronę irańskiego portu Bandar Abbas, aby promem przeprawić się do Dubaju. Przez pustynne piaski Omanu, Jemenu dotrzemy do mega ekscytującej Afryki!
Afykańską przygodę zaczynamy w Dżibuti. Przez dolinę rzeki Omo w Etiopii i górzystą Kenię dojedziemy do Tanzanii. W parku narodowym Serengeti będziemy podziwać uroki egzotycznego safari. Stamtąd przez Zambię, Botswanę i Johanessburg dotrzemy do Cape Town. Odwiedzimy pustynię Namib i zachodnim wybrzeżem Afryki dojedziemy do Dakaru. Przez piaszczystą Mauretanię, Maroko dotrzemy do Hiszpanii. Dalej kierujemy się już w stronę Polski.
Termin wyjazdu zaplanowany jest na kwiecień 2008! Czas trwania wyprawy jest w miarę elastyczny - od 12 do 15 miesięcy.
Wybór motoru padł na HONDĘ AFRICA TWIN XRV 750. Części są stosunkowo łatwo dostępne w każdej części świata i maszyna jest lżejsza niz popularne BMW GS1200. Motor łącznie z Nami, całym bagażem i osprzętem będzie ważył około 400 kg!
Jeżeli chodzi o odzież i akcesoria motocyklowe, to zaopatrzyliśmy się w zestawy kurtek i spodni z firmy Modeka. Są to czterosezonowe modele Melville, doskonale nadające się na długą jazdę. Rękawice też mamy z Modeki, a buty z firmy Oxtar (teraz znane jako TCX).
UCZESTNICY
IZA - Pomysł na wyprawę na motorze powstał juz kilka lat temu, jednak były to plany odległe i daleko odbiegające od rzeczywistości! Wiązało się z nim mnóstwo przygotowań: wizy, szczepienia, zakupy sprzętu, wybór trasy, map, przewodników i wiele innych. Podróże, a raczej błąkanie się po świecie, zawsze mnie pociągały i inspirowały.. Sporo podróżowałam głównie w Azji - byłam w Tybecie, Chinach, Birmie, Laosie, Tajlandii, Wietnamie, Japonii, wyspy Indonezyjskie zwiedziłam na motorze i paralotni, Malezja samolotem, a także odwiedziłam Australię i Nową Zelandię.
KAMIL - Od kilku lat związany jestem z lotnictwem. Latałem głównie w Australii (tam spędzilem kilka ładnych latek), a obecnie sporo latam w Malezji, samolotami CESSNA 172, PIPER WARRIOR i SEMINOLE (dwu silnikowiec). Na razie jest to moja pasja, ale przymierzam się do pracy w tej branży. Pomysł moto wyprawy jest super, szczególnie Afryka zapowiada się mega ciekawie! Maszynę trzeba było zmodyfikować i odpowiednio przygotować do tak dalekiej i długiej jazdy. Wymiana zawieszenia, kabli hamulcowych, sprzęgła, kufry i dodatkowe uchwyty, to tylko niektóre z wielu modyfikacji, które zrobiłem na motorze!
TRASA
Planowana trasa przebiega przez 50 krajów na trzech kontynentach: Azja (Singapur, Malezja, Tajlandia, Laos, Kambodża, Tajlandia, Japonia, Wyspa Sachalin, Rosja, Mongolia, ponownie Rosja, Kazachstan, Kirgistan, Tadżykistan, Uzbekistan, Turkemistan, Iran, Emiraty, Oman, Jemen), Afryka (Dżibuti, Etiopia, Kenia, Tanzania, Zambia, Botswana, RPA, Namibia, Angola, Demokratyczna Republika Kongo, Kongo, Gabon, Kamerun, Nigeria, Benin, Togo, Ghana, Burkina Faso, Mali, Senegal, Mauretania, Sahara Zachodnia, Maroko) i Europa (Hiszpania, Portugalia, Francja, Włochy, Chorwacja, Węgry, Słowacja, Polska).